...tiada istilah peluang tertutup selagi kita masih hidup...

...it's all about loving yourself...

Stop AIDS! Keep The Promise

GET TESTED. GET TREATED.
JALANI UJIAN. MANFAATKAN RAWATAN.

Sunday, March 06, 2011

Ukuran Zakar Lelaki, Mitos Atau Bukan?


Zakar dari dahulu sudah menjadi masalah utama kaum lelaki. Zakar kadangkala menjadi lambang keperkasaan, tetapi kadangkala juga menjadi sumber kurang percaya diri.

Hilang percaya diri kerana zakar? Tanya kenapa ? Silakan baca artikel ini;

Mitos 1: Merasa Zakarnya Kecil

Sebagian besar lelaki tidak hanya ingin zakarnya berfungsi dengan baik, tetapi juga berharap ukuran zakarnya cukup besar dibanding rakan-rakannya. Zakar yang lebih besar membuat lelaki lebih percaya diri, terutama ketika menjalankan salah satu fungsinya, mengadakan hubungan seks.

Yang terjadi adalah, seringkali para lelaki tersebut membandingkan ukuran penisnya ketika menukar pakaian bersama kawan-kawan di gym atau membandingkannya dengan pelakon filem lucah. 

Tentu saja, cara melihat seperti itu membuat zakar kita kelihatan lebih kecil. Jika anda ingin melihat ukuran zakar yang sebenarnya, berdirilah di depan cermin dan kemungkinan zakar akan terlihat lebih besar pada masa melihat zakar teman di salin pakaian.
Mengenai pelakon-pelakon filem lucah, jangan jadikan mereka sebagai acuan. Pelakon filem  lucah boleh dikatakan memiliki ukuran zakar di luar kebiasaan. Ukuran semacam itu hanya dimiliki oleh sedikit lelaki sahaja.
 

Mitos 2: Wanita Menyukai Zakar yang Panjang dan Besar
 

Beberapa wanita memang menyukai ukuran zakar yang lebih panjang dan lebih besar tetapi tidak semuanya seperti itu, hanya sebahagian sahaja. Sebahagian wanita yang lain tidak ambil peduli tentang ukuran zakar.

Para lelaki selama ini berfikir bahwa zakar yang lebih panjang adalah zakar yang lebih baik. Menurut Peniswebsite, logik di atas mungkin muncul kerana lelaki menganggap zakar yang panjang dan besar akan memberikan kepuasan lebih terhadap wanita.

Logiknya memang tidak salah. Tetapi ketika berhubungan seks, sesungguhnya wanita tidak hanya mencari kepuasan fizikal semata-mata. Para wanita juga mencari getaran emosi, perasaan dicintai, merasa diperlakukan istimewa, dihargai, dan keintiman dengan pasangannya.

Kesimpulan ini diambil dari perbincangan komuniti wanita yang berlangsung di internet.

 

Mitos 3: Zakar Besar Adalah Zakar yang Baik
 

Sebuah survey dilakukan terhadap komuniti wanita, Peniswebsite mengatakan wanita lebih menyukai zakar yang tebal dan zakar yang panjang.

Menurut beberapa wanita dalam survey ini, zakar yang panjang cenderung mengakibatkan rasa sakit ketika sedang berhubungan seksual.

Masih dari survey yang sama, zakar yang tidak terlampau panjang namun tebal, lebih digemari karena mampu menyentuh g-spot wanita yang berada sekitar 1 inci dari mulut vagina.

 

Mitos 4: Lelaki Lebih Perkasa Jika Punya Penis Besar
 

Sesungguhnya lelaki sendiri yang beranggapan begitu.

Sama sekali tidak ada fakta yang dapat membuktikan bahwa sifat jantan dan kelelakian seorang lelaki berhubungan dengan ukuran zakarnya.

Sifat-sifat yang membuat lelaki lebih jantan dan dihargai wanita antara lain, kemampuan untuk menjadi ayah bagi seorang anak, kekuatan karaktor untuk menjadi contoh yang baik bagi keluarga dan masyarakat, ambil berat terhadap persekitaran, boleh membuat rancangan hidup yang bermakna, dan kemampuan untuk menetapkan pendirian dan idealisme hidup.

Hal-hal, seperti itulah yang akan membuat lelaki lebih dihargai masyarakat dan disukai wanita bukan hanya memiliki penis besar dan tidak memiliki nilai-nilai tadi.

 

Mitos 5: Zakar Besar Membuat Hubungan Seksual Lebih Lama
 

Sepertinya itu salah besar. Lama atau tidaknya hubungan seksual tergantung oleh banyak hal dan ukuran zakar tidak termasuk salah satunya.

Ubat paling utama dari pancutan air mani yang cepat adalah kepercayaan diri, hubungan yang harmonis dengan pasangan, menghilangkan rasa takut dan bersalah ketika berhubungan seksual, dan komunikasi yang terbuka dengan pasangan.

 

Mitos 6: Zakar Orang Asia Lebih Kecil
 

Mitos yang terakhir ini tidak sepenuhnya salah karena pertumbuhan badan seseorang memang dipengaruhi oleh faktor genetik.

Rata-rata ukuran zakar orang berkulit hitam, lebih besar sekitar 1,5 sampai 3 cm dibanding orang kulit putih (caucasia). Sedangkan zakar lelakiAsia, lebih kecil sekitar 1,5 sampai 3 cm dari orang kulit putih.

Ukuran testis setiap bangsa ini tentu saja berbeza sebanding dengan ukuran penisnya. Tapi perbezaan ini bukanlah tanpa sebab. Kerana perbandingan ukuran vagina wanita Asia juga lebih kecil berbanding bangsa lain.

Berikut ukuran rata-rata zakar lelaki ketika ereksi berdasarkan bangsa menurut peniswebsite:

1. Oriental : Panjang 10,5-14 cm Diameter 3,2 cm
2. Kulit Putih : Panjang 14-15,5 cm Diameter 4.8 cm
3. Kulit Hitam: Panjang 15,9-20,3 cm Diameter 5 cm

Kesimpulannya ukuran zakar lelaki lebih banyak diperbesarkan sahaja. Size Doesn't Matter...

Sumber : http://www.konseling.net

No comments:

Post a Comment